Aloha! :)
Pogoda zdecydowanie sprzyja wypoczynkowi na świeżym powietrzu także dziś rozłożymy się na pięknej plaży, z której słynie wyspa "Matura" i będziemy...podziwiać widoki! ;) Przy okazji dowiemy się jak w ciekawy sposób urozmaicić naukę opisywania zdjęć w języku angielskim.
Do większości ćwiczeń będziemy oczywiście potrzebować zdjęć i zadań przygotowujących do egzaminu maturalnego. Wszystko to znajdziecie w nowym Repetytorium do szkół ponadgimnazjalnych od wydawnictwa Macmillan. Dwa przykładowe działy z repetytorium możecie pobrać TUTAJ.
Maturalne zadania ze zdjęciami i obrazkami mogą wydawać się uczniom trochę monotonne, dlatego dzisiaj podam Wam kilka sposobów na ich urozmaicenie. :)
1. Zmiana tożsamości
Zdjęcia opisujemy z perspektywy obserwatora, a może by tak zmienić to i wcielić się w osobę ze zdjęcia? Uczniowie muszą opisać co dzieje się na zdjęciu, ale tak jakby brali udział w danej sytuacji, wybierają osobę ze zdjęcia i opisują daną sytuację, to jak się czują i miejsce w którym się znajdują. Żeby zadanie było jeszcze ciekawsze, uczeń może się wcielić w dowolny obiekt ze zdjęcia, np.drzewo, zwierzę czy samochód.
2. Obrazkowa gramatyka
To zadanie sprawdzi się jako przerywnik podczas ćwiczenia gramatyki. Gdy omawiamy jakiś czas, między zadaniami możemy poprosić uczniów o otworzenie repetytorium na przypadkowej stronie i powiedzenie kilku zdań na temat zdjęcia jakie tam znajdą ALE tylko w tym czasie, który akurat omawiamy.
3. Skojarzenia
Uczniowie wypisują na małej kartce 5 słów, które kojarzą się im z danym zdjęciem, następnie zamieniają się kartkami z kolegą z ławki i muszą ułożyć opis zdjęcia używając słów znajdujących się na kartce, którą otrzymali.
4. Fotoalbum
Przez jeden tydzień uczniowie mają za zadanie przy pomocy telefonu uwiecznić na zdjęciach najciekawsze wydarzenia, które ich spotkały. W trakcie lekcji pokazują zdjęcia nauczycielowi i klasie opisując je, nauczyciel i inni uczniowie zadają pytania na temat zdjęcia. To zadanie można dostosować do działu jaki akurat omawiamy, jeżeli jest to np. "jedzenie", uczniowie robią zdjęcia rzeczy, które jedzą lub restauracji które odwiedzili, a przy temacie "podróżowanie i turystyka" robią zdjęcia ciekawym miejscom, w których byli lub środkom transportu.
Zdjęcia opisujemy z perspektywy obserwatora, a może by tak zmienić to i wcielić się w osobę ze zdjęcia? Uczniowie muszą opisać co dzieje się na zdjęciu, ale tak jakby brali udział w danej sytuacji, wybierają osobę ze zdjęcia i opisują daną sytuację, to jak się czują i miejsce w którym się znajdują. Żeby zadanie było jeszcze ciekawsze, uczeń może się wcielić w dowolny obiekt ze zdjęcia, np.drzewo, zwierzę czy samochód.
2. Obrazkowa gramatyka
To zadanie sprawdzi się jako przerywnik podczas ćwiczenia gramatyki. Gdy omawiamy jakiś czas, między zadaniami możemy poprosić uczniów o otworzenie repetytorium na przypadkowej stronie i powiedzenie kilku zdań na temat zdjęcia jakie tam znajdą ALE tylko w tym czasie, który akurat omawiamy.
3. Skojarzenia
Uczniowie wypisują na małej kartce 5 słów, które kojarzą się im z danym zdjęciem, następnie zamieniają się kartkami z kolegą z ławki i muszą ułożyć opis zdjęcia używając słów znajdujących się na kartce, którą otrzymali.
4. Fotoalbum
Przez jeden tydzień uczniowie mają za zadanie przy pomocy telefonu uwiecznić na zdjęciach najciekawsze wydarzenia, które ich spotkały. W trakcie lekcji pokazują zdjęcia nauczycielowi i klasie opisując je, nauczyciel i inni uczniowie zadają pytania na temat zdjęcia. To zadanie można dostosować do działu jaki akurat omawiamy, jeżeli jest to np. "jedzenie", uczniowie robią zdjęcia rzeczy, które jedzą lub restauracji które odwiedzili, a przy temacie "podróżowanie i turystyka" robią zdjęcia ciekawym miejscom, w których byli lub środkom transportu.
5. Explain this image
Kojarzycie stronę explainthisimage.com ? Jeżeli nie, koniecznie musicie tam zajrzeć! Na stronie znajdziecie masę dziwnych zdjęć, które można wykorzystać przy ćwiczeniu zadań z ustnej matury. Na podstawie zdjęć z tej strony ułożyłam kilka zestawów do matury ustnej, możecie je pobrać TUTAJ.
6. Profil randkowy
Uczniowie wybierają jedną osobę ze zdjęć w repetytorium i tworzą jej profil randkowy wymyślając jej imię i nazwisko oraz miejsce zamieszkania, opisując jej wygląd i zainteresowania, następnie przedstawiają profile klasie i wspólnie bawimy się w swatkę dobierając stworzone przez nas postaci w pary. :)
7. I spy
Uwielbiam zabawę "I spy" ! Polega ona na wyszukaniu danej rzeczy na obrazku według wskazówek. Zazwyczaj bawię się w nią z młodszymi uczniami, ale jest to też fajna opcja dla maturzystów. Przed lekcją nauczyciel wybiera jakąś rzecz lub osobę ze zdjęcia z repetytorium, w trakcie zajęć podaje krótki opis danej rzeczy np.: "Widzę dziewczynę w fioletowych włosach", uczniowie szukają w książce opisanej rzeczy, wygrywa osoba która znajdzie ją jako pierwsza. Ćwiczenie fajnie sprawdza się gdy zostanie nam kilka minut pod koniec lekcji.
Uwielbiam zabawę "I spy" ! Polega ona na wyszukaniu danej rzeczy na obrazku według wskazówek. Zazwyczaj bawię się w nią z młodszymi uczniami, ale jest to też fajna opcja dla maturzystów. Przed lekcją nauczyciel wybiera jakąś rzecz lub osobę ze zdjęcia z repetytorium, w trakcie zajęć podaje krótki opis danej rzeczy np.: "Widzę dziewczynę w fioletowych włosach", uczniowie szukają w książce opisanej rzeczy, wygrywa osoba która znajdzie ją jako pierwsza. Ćwiczenie fajnie sprawdza się gdy zostanie nam kilka minut pod koniec lekcji.
Dla Was również mam zabawę typu "I spy", w której możecie wygrać zestaw gadżetów od wydawnictwa Macmillan. :) W skład zestawu wchodzą:
- gra Forbidden words ( o grze możecie przeczytać TUTAJ)
- torba
- Teacher's diary
- 10 szt. kółek do nauki czasowników
- 10 smyczy
- 10 zakładek
Mam dla Was aż 3 takie zestawy, aby zdobyć jeden z nich zapoznajcie się z regulaminem konkursu (KLIK) i w komentarzu pod tym postem wypiszcie 6 rzeczy z zagadki ( 4 przedmioty, jeden kolor i jedną liczbę). Nagrody powędrują do pierwszych 3 osób, które poprawnie rozwiążą zagadkę. Na czas konkursu komentarze na blogu będą zatwierdzane i pojawią się dopiero podczas ogłoszenia wyników :) Konkurs trwa do środy (11.04.2018) do godziny 20.00. Wyniki ukażą się na blogu w czwartek 12.04.2018. A oto zagadka do rozwiązania:
Leżysz na plaży w dobrym humorze,
lecz humor jeszcze lepszy być może...
Chcesz z Macmillana wygrać zestawy?
Dołącz do mojej szybkiej zabawy!
Gdy wejdziesz na stronę Macmillana
Znajdziesz tam książkę do pobrania
Gdy już ją otworzysz podejmij wyzwanie
I znajdź kilka rzeczy, takie masz zadanie. :)
Co musisz znaleźć w naszej zabawie?
Kilka wskazówek Ci zostawię...
Dwie czerwone rzeczy z ćwiczenia czwartego
Kolor odkurzacza obok budzika dzwoniącego
Co jest przytulanką małej czarownicy?
Co trzyma w ręce pani w w grochy spódnicy
Gdy już te pięć rzeczy odnajdziesz
Musisz postarać się jeszcze bardziej
Wyszukaj w książce kolorową głowę
Podaj liczbę słów w niej i gotowe!
Wypisz w komentarzu wszystkie sześć rzeczy
Gdy będziesz jednym z pierwszych, zestaw do Ciebie poleci! :)
Pamiętaj żeby podpisać się pod swoją odpowiedzią ( może być nickiem), anonimowe komentarze nie będą brane pod uwagę. Możesz również podać swojego maila w celu ułatwienia kontaktu.
Powodzenia! :)
Powodzenia! :)
Wpis powstał we współpracy z wydawnictwem Macmillan.
EDIT Wyniki konkursu :)
Mam nadzieję, że spodobała się Wam rymowana zabawa i nawet jeśli nie udało Wam się wygrać to dobrze bawiliście się szukając odpowiedzi. :)
Prawidłowe odpowiedzi to: rękawiczka, czapka, dynia, torebka, czerwony i największa zmora, czyli liczba słów w głowie, jest ich 29 ( sama liczyłam z 5 razy ;) ).
A oto autorki 3 pierwszych prawidłowych odpowiedzi:
Paulina S.
Jolanta Michalczuk
Magda(mgontarczuk)
Gratuluję i proszę o przesłanie danych do wysyłki na londonopoly@gmail.com lub przez wiadomość na fanpage'u Londonopoly. :)
Kolejny konkurs już niedługo także... stay tuned. ;)
EDIT Wyniki konkursu :)
Mam nadzieję, że spodobała się Wam rymowana zabawa i nawet jeśli nie udało Wam się wygrać to dobrze bawiliście się szukając odpowiedzi. :)
Prawidłowe odpowiedzi to: rękawiczka, czapka, dynia, torebka, czerwony i największa zmora, czyli liczba słów w głowie, jest ich 29 ( sama liczyłam z 5 razy ;) ).
A oto autorki 3 pierwszych prawidłowych odpowiedzi:
Paulina S.
Jolanta Michalczuk
Magda(mgontarczuk)
Gratuluję i proszę o przesłanie danych do wysyłki na londonopoly@gmail.com lub przez wiadomość na fanpage'u Londonopoly. :)
Kolejny konkurs już niedługo także... stay tuned. ;)
Rękawiczka, czapka, czerwony odkurzacz, niebieską torebkę, latarnia z dyni/dynia Halloweenowa, 18 slow i wyrażeń talvi@buziaczek.pl
OdpowiedzUsuńUczniowie uwielbiają zmiany tożsamości ;) A odpowiedzi to: rękawiczka, czapka, dynia, torebka, czerwony oraz 29 ;)
OdpowiedzUsuńDwie czerwone rzeczy z ćwiczenia czwartego - a glove (rękawiczka), a cap (czapka z daszkiem)
OdpowiedzUsuńKolor odkurzacza obok budzika dzwoniącego - red (czerwony)
Co jest przytulanką małej czarownicy? a pumpkin (dynia)
Co trzyma w ręce pani w w grochy spódnicy a purple bag (fioletową torebkę)
Liczba słów w kolorowej głowie - 28 / twenty eight (dwadzieścia osiem)
Klaudia F
klaudia.fijalkowska@op.pl
No wiec tak...czerwona jest czapka z kaszkietem i rękawice,odkurzacz tez jest o dziwo czerwony...przytulanka jest dynia Jack-o-lantern(btw niezła przytulanka;) paniusia trzyma torebkę-hello,granatowa nie czerwona:) a slówek licząc oddzielone spacją jest 29..no chyba że liczyc nie umiem;) ten pomysłz opisem obrazka z perspektywy rzeczy rewelka,niczym pisanie listu do krzesla,lol:) lubie to!pozdrowionka!
OdpowiedzUsuńRękawiczka, czapka, czerwony odkurzacz, dynia/latarnia Halloween, niebieska torebka, 29 słów. Magda mgontarczuk@gmail.com
OdpowiedzUsuńDzień dobry :) Oto moje odpowiedzi:
OdpowiedzUsuńDwie czerwone rzeczy z ćwiczenia czwartego - rękawiczki i czapka z daszkiem
Kolor odkurzacza obok budzika dzwoniącego - czerwony
Co jest przytulanką małej czarownicy? - dynia (piłka w kształcie dyni?)
Co trzyma w ręce pani w grochy spódnicy - niebieską torebkę
Wyszukaj w książce kolorową głowę
Podaj liczbę słów w niej i gotowe! - 29 słów, liczyłam kilka razy i mam nadzieję, że się nie pomyliłam, bo jednak u humanistów z matematyką to słabo :)
Miłego dnia życzę!
Beata Spasówka (bspasowka@gmail.com)
1.Rękawiczka ,czapka . 2. Czerwony. 3 Dynia. 4 Torebka . 5. 28 słów
OdpowiedzUsuńczapka , rękawiczka czerwony , dynia , torebkę , 28
OdpowiedzUsuńczapka , rękawiczka czerwony , dynia , torebkę , 28
OdpowiedzUsuńczapka , rękawiczka czerwony , dynia , torebkę , 28
OdpowiedzUsuńczapka , rękawiczka czerwony , dynia , torebkę , 29
OdpowiedzUsuńczapka , rękawiczka czerwony , dynia , torebkę , 28
OdpowiedzUsuńrękawiczka, czapka, torebka, dynia jack-o-lantern, czerwony, 29. Kott.justyna@gmail.com
OdpowiedzUsuńRękawiczka, czapka, torebka, dynia jack-o-lantern, czerwony, 29
OdpowiedzUsuńDwie czerwone rzeczy to rękawiczki i czapka z daszkiem, odkurzacz jest czerwony, przytulanką czarownicy jest halloweenowa dynia - jack'o'lantern namalowany na czymś okrągłym, pewnie na piłce lub może to balonik :) Pani w spódnicy w grochy trzyma niebieską torebkę. jeśli liczyć każdy wyraz osobno to słów w głowie jest 29. Mam nadzieję, że mi się uda :D
OdpowiedzUsuńKamila Chomik-Wasiak
kamila-chomik@o2.pl
Glove,cap,Red, bag,pumpkin, 29
OdpowiedzUsuńHalo:
OdpowiedzUsuńoto moje propozycje:
- glove, cap
- red
-pumpkin
- small blue bag
- 29 words
Monika Czekalska
Cap, glove, Red, bag,pumpkin, 29
OdpowiedzUsuńagnieszka.osiak@interia.pl
1/2 - rękawiczka i czapka z daszkiem
OdpowiedzUsuń3 - czerwony
4 - Jack-o'-lantern
5 - niebieską torebkę
6 - liczba SŁÓW w głowie: 29
Pozdrawiam,
Marta
dwie czerwone rzeczy z ćwiczenia czwartego to rękawiczka i czapka z daszkiem, kolor odkurzacza - czerwony, przytulanka małej czarownicy jest dynia, pani w spódnicy w grochy trzyma w ręce torebkę, liczba słów w kolorowej głowie to 29. Katarzyna Stellmach kaskaprzybylska@o2.pl
OdpowiedzUsuńOdpowiadam po kolei: loves, cap, czerwony, dynia, torebka niebieska, 29 słów😊
OdpowiedzUsuńOdpowiadam po kolei: gloves, cap, czerwony, dynia, torebka, 29 słów
OdpowiedzUsuńDwie czerwone rzeczy z ćwiczenia czwartego: RĘKAWICZKA I CZAPKA Z DASZKIEM;
OdpowiedzUsuńKolor odkurzacza obok budzika dzwoniącego: ODKURZACZ JEST CZERWONY;
Co jest przytulanką małej czarownicy? JACK-O'-LANTERN
Co trzyma w ręce pani w grochy spódnicy? NIEBIESKĄ TOREBKĘ
W kolorowej głowie jest 29 SŁÓW;
Pozdrawiam,
Mariola
mariolazacharz@gmail.com
1. glove
OdpowiedzUsuń2. cap
3. red
4. pumpkin
5. bag
6. thirty
Pozdrawiam Kasia R.
rękawiczka, czapka baseballowa, czerwony odkurzacz, dynia, granatowa torebka, 29 słów. Mam nadzieję, że dobrze policzyłam 😀
OdpowiedzUsuńPrzedmioty to rękawiczka i czapka z daszkiem, odkurzacz jest czerwony, przytulanką małej czarownicy jest halloweenowa dynia, pani w spódnicy w grochy trzyma małą torebkę, głowa ma 29 wyrazów.
OdpowiedzUsuńNatalia W.
Mail: natalia_wisniowska@poczta.fm
Pozdrawiam
rękawiczka, czapka bejsbolówka, czerwony, piłka w kształcie halloweenowej dyni, mała niebieska torebka, 29
OdpowiedzUsuńAnna KP
rękawiczka, czapka bejsbolówka, czerwony, piłka w kształcie halloweenowej dyni, mała niebieska torebka, 29
OdpowiedzUsuń1. Czapka i rekawiczka sa czerwone.
OdpowiedzUsuń2, odkurzacz jest czerwony
3, dziewczynka trzyma lampion z dyni( dynie)
4. Dziewczyna trzyma ciemnoniebieska torebke
5. Slow jest w glowoe 29 jelsi liczymy pojedynczo i 18 jesli liczymy cale zwroty