No to zabierajcie buty do biegania i idziemy trenować! ;)
"Angielski aktywnie!" to propozycja dla uczniów na poziomie A2- B1. W środku książki znajdziemy ponad 200 ćwiczeń z 14 działów tematycznych (m.in. człowiek, dom i mieszkanie, praca, podróże). Ćwiczenia są bardzo różnorodne, dlatego uczniowie nie będą narzekać na nudę. Znajdziemy tu m.in. dialogi, uzupełnianie luk, tłumaczenie zdań, krzyżówki, wykreślanki czy nawet zagadki logiczne. Dodatkowo w każdym dziale znajdziemy listę potrzebnych słówek. Książka zawiera również dwa testy kompetencji, słowniczek, aneks gramatyczny i odpowiedzi. Całość jest bardzo kolorowa, a dodatkowym miłym akcentem są zamieszczone co jakiś czas ciekawostki na temat Wielkiej Brytanii.
Książka niestety posiada jeden minus jakim jest brak nagrań oraz transkrypcji fonetycznej w słowniku.
Na jakich zajęciach sprawdzi się książka?
Mój egzemplarz przetestowałam z uczniami z gimnazjum, liceum i z dorosłymi. Ćwiczenia zawarte w książce okazały się świetnym urozmaiceniem zajęć. Dzięki temu, że "Angielski aktywnie" ma podobne działy tematyczne, do tych wymaganych na egzaminach, książka świetnie sprawdzi się przy powtórce zagadnień do matury i egzaminu gimnazjalnego.
Myślę, że wydawnictwo EDGARD zdecydowanie powinno się zastanowić nad wydaniem takiej książki również na poziomie początkującym i zaawansowanym, a wersja dla dzieci już w ogóle byłaby spełnieniem marzeń ;)
Jeżeli chcielibyście zobaczyć jak książka wygląda w środku zajrzyjcie TUTAJ i kliknijcie na napis "Zajrzyj do środka" znajdujący się pod ceną.
Na koniec mała niespodzianka :) Razem z wydawnictwem EDGARD mamy dla Was konkurs, a w nim aż 3 egzemplarze książki "Angielski aktywnie" do wygrania!
Aby wziąć udział w konkursie, w komentarzach pod tym postem zamieść pomysł na nauczanie/naukę angielskiego w aktywny sposób. Może to być pomysł np. na zabawę ruchową, ale niekoniecznie, interpretacja dowolna- wierzę w Waszą kreatywność ;) Pamiętajcie, aby w komentarzu podać swoje imię (nick), ewentualnie adres mailowy dla ułatwienia kontaktu, anonimowe zgłoszenia nie będą brane pod uwagę!
Przed wzięciem udziału w konkursie proszę o zapoznanie się z jego regulaminem.
Regulamin konkursu "Angielski aktywnie"
- Organizatorem konkursu jest autorka bloga www.londonopoly.blogspot.com
- Fundatorem nagród w konkursie jest wydawnictwo EDGARD.
- Konkurs jest otwarty, a udział w nim bezpłatny
- Udział w konkursie mogą wziąć osoby, które ukończyły 18 lat.
- Konkurs trwa od godziny 09.00 dnia 26.09.2017, do godziny 21:00 dnia 28.09.2017.
- Wyniki konkursu zostaną ogłoszone do dwóch dni po zakończeniu konkursu na blogu londonopoly.blogspot.com
- Konkurs polega na opisaniu, w komentarzu pod postem konkursowym pomysłu na nauczanie/naukę angielskiego w aktywny sposób.
- Każdy uczestnik ma prawo do jednego komentarza, tj. zgłoszenia.
- Zwycięzcą konkursu zostaną trzy osoby, których komentarze uznam za najciekawsze.
- Kolejność zgłoszeń oraz długość komentarza nie gra żadnej roli. Liczy się tylko treść.
- Nagrodami w konkursie są 3 egzemplarze książki "Angielski aktywnie" ( jeden egzemplarz dla każdego zwycięzcy konkursu).
- Warunkiem udziału w konkursie jest wyrażenie zgody na przekazanie Organizatorowi swoich danych celem otrzymania nagrody. W przypadku gdy zwycięzca nie wyśle swojego adresu korespondencyjnego w wyznaczonym terminie, zastrzegam sobie prawo do wybrania kolejnego zwycięzcy.
- Nagrody mogą zostać wysłane do dowolnego miejsca na terenie Polski na koszt i w sposób wybrany przez fundatora nagród.
*Wpis powstał w ramach współpracy z wydawnictwem EDGARD*
Super pomysłem jest wrzucanie uczniów w sytuacje codzienne. A tak przy okazji nieco na głęboką wodę. Ja przy przeprowadzce wykorzystałam fakt i połączyłam składanie mebli z nauka angielskiego. I tak ucząc imperative i powtarzając prezent Simple kilku uczniów składało szafkę. Zabawa niezla, dodatkowo nauka słownictwa i gramatyki. Chłopaki z gimnazjum bawili się świetnie.
OdpowiedzUsuńOsz ta autokorekta... Oczywiście powtarzaliśmy Present Simple ;)
Usuńprezent Simple brzmi cudnie, w sumie to nawet przez tę literówkę przyszedł mi pomysł na nową grę na zajęcia, dzięki ;)
UsuńMarta Brown m.brown@gmail.com
OdpowiedzUsuńTę zabawę nazwałam "Mayday". Jest ona uniwersalna, może sprawdzić się podczas powtórek materiału lub wprowadzania nowego słownictwa podczas zajęć z dziećmi. Jak się bawimy? Rozkładamy flashcardy na podłodze lub w różnych częściach sali. Mówimy dzieciom, że są samolotami :-) Wcielają się w role i "lataja" po sali udając samoloty. Na hasło "mayday", dzieci dostają znak,że kończy im się paliwo. Mówimy wtedy jakaś kategorię, np "food" a uczniowie żeby zatankowac, szukają obrazków z tej kategorii. Każdy uczeń może wziąć jednej i nazywa go. Kto nie znajdzie-odpada,lub musi wykonać dodatkowe zadanie, np powiedzieć inne słowo z tej kategorii wykonując jednocześnie jakaś "akrobacje",np obrót, skok, itp. :-)
Beata, bspasowka@gmail.com
OdpowiedzUsuńBardzo fajnie sprawdza się chowanie wskazówek po całym pokoju / klasie (np. w Murder Game) lub po prostu flashcards związanych z konkretnym działem (np. shopping list). Dzieci bardzo lubią zaglądać w różne miejsca i szukać różnych rzeczy :) Fajnie łączy się coś takiego z lekcją o kierunkach (turn left etc.) ale i nawet zwykłe hot/cold spełnia swoje zadanie.
12ewe@wp.pl
OdpowiedzUsuńCiekawym pomysłem jest,, pisanie po plecach". Jedn osoba piszę drugiej jakieś słowo po angielsku na plecach, a zadaniem drugiej jest odgadnięfie tego słowa i tak ja zmianę. Fajne urozmaicenie zwłaszcza dla dzieci, które nie zbyt potrafią i lubią pisać w sposób tradtcyjny 😊
joannawk21@gmail.com Asia
OdpowiedzUsuńŚwietny pomysł na połączenie angielskiego, ruchu i muzyki klasycznej. Dzieci poruszają się płynnie, tańczą przy muzyce Humoresque trzymając w ręku wstazki i wykonują polecenia np up up up, down down down, turn around i wiele innych. Niesamowita możliwość sprawdzenia znajomości poleceń, a przy tym dzieci się wyciszaja :-)
Monika Bodurka cja.akademia@gmail.
OdpowiedzUsuńProponuję grę w White elephant: małe pudełeczka zapakowane jak na prezent, w środku zadanie do rozwiązania i słodki upominek. Uczniowie pokolei wybierają swój prezent ale można zabierać prezent innemu uczniowi. Na koniec każdy odczytuje swoje zadanie. Świetna zabawa, rywalizacja i niespodzianka. W prezentach mogą znaleźć się dodatkowe atrakcje, np. możliwość nieprzygotowania, możliwość zgłoszenia braku zadania domowego etc. Każde dziecko lubi prezenty, nieprawdaż? 😄
Activity Box! Uczniowie stoją w kole. Daję im pudełko z zadaniami, które podają sobie w koło. Leci wesoła muzyka, dzieci tańczą a kiedy muzyka się zatrzyma- osoba, która trzyma pudełko losuje karteczke i wykonuje zadanie typu: sit down and touch your nose, shake hands with everybody, turn around and jump, draw a circle on the blackboard, put your left hand on your right knee, jump three times on one leg, make a funny face, dance like pinguin, play the guitar etc. :)
OdpowiedzUsuńCięzko mi wybrać jeden kreatywny pomysł. Na zajęciach stosuję głownie technologię np Kahoot, co bardzo motywuje uczniów - kochają sami układac testy dla kolegów.
OdpowiedzUsuńAnalogowo - Fortune Telling - proszę uczniów by na kartce odrysowali swoją rękę jakimś kolorem, potem bieram kartki i daje innym, by przepowiedzieli kolegom przyszlość :) Celowo nie wiedzą komu by nie sugerowac się niczym. Zdarza się,że dodaje 2-3 karty z Dixit by łatwiej było coś wymyślić. Bardzo ciekawe i kreatywne odpowiedzi są, nigdy nie wiadomo co przyniesie przyszłośc, a moi kursanci w rolach wrózbitów bardzo ochoczo przepowiadają przyszłość. Ps. Wspolnie robimy przyklad na mojej ręce :)
Magda Wiśniak, magdawisniak@gmail.com - zapomniałam ;)
UsuńTen komentarz został usunięty przez autora.
OdpowiedzUsuńDo tego pomysłu potrzebujemy duże kartki A4 z prostymi pytaniami typu "What's your name?" czy "How old are you?". Dzielimy grupę na pary. Na środek sali zapraszamy pierwszą parę. Uczniowie stają do siebie plecami. Każdemu dajemy po jednej karcie z pytaniem. Uczniowie trzymają karty przed sobą tak, by pytanie było widoczne dla innych. Na nasz znak uczniowie idą trzy kroki do przodu a następnie szybko odwracają się. Teraz każdy z nich widzi pytanie swojego "przeciwnika". Zadaniem uczniów jest jak najszybsze przeczytanie tego pytania i udzielenie na nie poprawnej odpowiedzi. Ta osoba z pary, która zrobi to pierwsza, wygrywa. Wtedy możemy zaprosić kolejną parę i dać im kolejne dwa pytania, itd. Polecam! :)
OdpowiedzUsuńDorota Łuczyńska luczynska.dorota@gmail.com