niedziela, 17 stycznia 2016

Smelly Socks - kolejna zabawa na powtórzenie słownictwa

Do dzisiejszej gry będą nam potrzebne... skarpety, to znaczy takie wydrukowane oczywiście :)





Ja korzystałam z tych TUTAJ - mają różne wzory i kolory więc można zrobić fajny zestaw.

Jak przygotować zadanie? 

Na odwrocie wydrukowanych i wyciętych skarpetek wypisujemy ołówkiem lub ścieralnym długopisem słowa, które omawiamy (po angielsku). Na kilku skarpetkach robimy błędy (np. dodajemy jakąś niepotrzebną literę). Skarpetki najlepiej wydrukować na trochę grubszym papierze. Oprócz tego przygotowujemy dwa pojemniki, mogą być plastikowe wiaderka lub pudełka po butach. Na jednym pojemniku piszemy "Clean Socks" a na drugim " Dirty Socks".


Zabawa 

Nauczyciel rozkłada skarpetki na podłodze, przed sobą kładzie oba pojemniki. Następnie tłumaczy uczniom, że podczas ostatniego prania ktoś ( oczywiście u mnie był to Stefan ;D) pomieszał czyste skarpetki z brudnymi. Zadaniem uczniów jest posegregowanie skarpetek do odpowiednich pojemników. Uczniowie kolejno podnoszą skarpetki, decydują czy słowo jest poprawnie napisane i tłumaczą je. Jeśli słowo jest poprawne wrzucamy je do pojemnika z czystymi skarpetkami, jeśli nie - do tego z brudnymi ( dzieci mogą przy tym na przykład zatykać nosy :))


Gdy skarpetki są już posegregowane, pora na pranie :)
Do prania potrzebujemy odpowiednich środków- czyli gumki :) Wyciągamy skarpetki z błędami i rozdajemy uczniom. Ich zadaniem jest poprawienie błędów. Gdy skarpetki są już "czyste" możemy ułożyć je razem z całą resztą w kółko i zrobić powtórzenie grając w butelkę ( dzieci kręcą butelką, wypowiadają słowa które wskaże i tłumaczą je).

Jeśli mamy uczniów, którzy nie umieją jeszcze pisać zamiast wypisywać wyrazy na skarpetkach możemy poprzypinać do nich obrazki zwykłymi spinaczami do papieru. Obrazki z ubraniami będą wtedy liczyły się jako czyste skarpetki natomiast obrazki z innymi rzeczami- jako brudne. Pranie będzie polegało na odpięciu niepotrzebnych obrazków i przypięciu nowych.

Skarpetki można też wykorzystać do zabawy w szukanie par. Na każdej parze skarpetek piszemy wyraz po polsku i po angielsku, następnie chowamy skarpetki w różnych miejscach w sali a zadaniem uczniów jest odnalezienie i dopasowanie par, ewentualnie można z tego zrobić skarpetkowe memory  :)


Zabawa świetnie się sprawdzi przy powtórce słownictwa związanego z ubraniami. Polecam również zajrzeć na bloga Funglish  na którym znajdziecie świetne materiały do powtórki  tego tematu :)


Chcesz być na bieżąco z nowymi postami ? Zapraszam do polubienia strony na Facebooku :)

4 komentarze:

  1. Fajny pomysł dla starszych dzieci :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Super! Niedługo wykorzystam! :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Reweklacja! Z pewnoscią wykorzystam, bo od wrzęsnia będę uczyć 8-latkę.
    Szkoda, że tak póżno dotarłam na ten wpis bo bardzo by się spodobał pomysł ze skarpetami i praNIEM pewnemu 10-latkowi, ktory walczy z angielską pisownią jak rycerz ze smokami.

    OdpowiedzUsuń